Aku menulis ikot sedap hati aku..

This blog is randomly written based on what i experience in my life..basically i just write anything that i want.. ^0^

Sebab kenapa aku...

Pagi2 dah mengeluh..
Seluar terlonggar yang pernah aku pakai dulu dah ngam2 ho je lepas masuk melepasi dua batang kakiku..
Mungkinkah sbb aku tk berak lg pagi ni menyebabkan badanku menjadi begitu padat..?
Ataupon mungkin mmg sebenarnya aku dah membesar dengan jayanya..?

Ada 5 sebab mengapa aku rase tau aku dah menggemuk dengan mendadak :
1) Bile seluar2 'killer' aku dh mengetat dan aku terpaksa melompat2 utk memakainye..Damn *peha dah membunting
2) Dah bile pakai seluar yg biasenye just nice je tp skang mengakibatkan senak perut terutamanya selepas mkn..Haih~ *perut dah membuak
3) Bile aku pakai bra,ade daging terlebih membonjol di sekeliling lilitan..Apakah? (bkn membonjol didpn haa,itu adalah perlu =p) *lemak tak berkrim?
4) Bile pakai baju sleeveless tu rase menyampah tgk kt cermin mcm kayu pemukol besbol instead of tgn sendiri..*papaya?

5) Tgk gambar setengah tahun yg lalu..Hwuuuaaaaa ;(

And obviously bile naik penimbang tu kan mcm jarum tuh tanak berenti gerak ke kanan sgttttt...Pfffttt
Aku dh mendapat balasan ke?

Dulu aku langsung tk kisah dgn berat badan aku..aku cekik je ape jenis makanan (janji halal laa syg) pada bile2 mase aku suke..Asal lepak kedai mkn je aku order makanan sbb aku ni tk reti nak ddk kedai minum lama2 minum air je sampai kebong..Busuk2, at least french fries laa..Haih
Kwn2 dulu banyak tegur aku ckp badan kurus tp mencekik dengan hebatnye..
Haha aku gelak je..
Tapi dlm hati tertanya2 gak betul ke ape yg diorg ckp tu or diorg jeles sbb aku kurus tp boleh mkn dgn byk tnpa memikrkan suatu hari nanti mungkin badan aku jd cm apam rebus..adakah?
Mmgla penah terfikir dulu bile aku mecekik je aku rase cm "Byk aku mkn ni,tk gemuk gak..bgusla kot..leh mkn byk lg"..
Dan akhirnya setelah berbulan2 aktiviti gemok sihat aku tu berterusan,inilah hasilnye skarang~

Owh, aku adalah yg kiri skali tu ye..Dh nk same dgn yg kanan tu kan..?Duhh

Mungkin pada org yg tak kenal aku or org yg hari2 jumpa aku diorang akan kate.."Biase je"
Tapi bg mereka2 yg baru2 jumpe aku blk akan bebisik dlm hati2 mereka "Da berisi sket si May ni.."
Tak pon straight je "Ko da gemok siot..muhahahaha"

Ye
Dulu2 perot pon takde..Dgn selambanye bole je pakai hot pants..Tp skang jgn kau coba~

*Mungkin terlalu bahagia juga adalah penyebabnye? 


3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...